Wow...

...vad det var häftigt på sensation! En helt underbar upplevelse, och jag ångrar inte en sekund alla pengarna jag la ner på det. Här kommer en kort sammanfattning om helgen. Om ni inte bryr er om det kan ni bara hoppa över detta stycke...

Fredag 30/10 Dagen började i Nybro med en promenad med Tonje och helt bedårande Izzo. Vilken fantastisk hund, eller snarare isbjörn. Underbar! Det tyckte även Michael, som vi träffade på senare. Vi drack lite kaffe med de galna engelsmännen, och sedan åt vi lunch på Dolce Vita (Michael betalade som vanligt) och sedan for jag och martin in till modehuset för att hitta ett par vita byxor till honom. Han hade ju inte varit lika smart som mig och köpt det innan =P men det fanns inga vita killbyxor i hela modehuset, så vi fick åka in till stan. Där letade vi ihjäl oss tills vi till slut hittade ett par på HM. Skitsnygga och billiga, inte ett dugg emo ;)
Runt klockan fem åkte vi mot Helsingborg, så jag fick ta ledigt från jobbet. Det var jättemysigt där borta som vanligt, med mycket bus, fest och skoj med kicki och tina =) Ni är helt underbara människor, men det vet ni ju redan. Vi var uppe och festade med Tinas kompisar typ till klockan tre, sedan gick vi och la oss.

Lördag31/10 Vi gick upp tidigt och gick runt lite på stan efter frukost. Martins kusin Leo ville bara följa med om jag följde med =P Så där gick vi i våra vita kläder;)
Sen åkte vi till Malmö och hälsade på Maria och Macki, där vi även skulle sova efter nattens bravader. Det var en mysig etta på nionde våningen,, och vi fick sova i en bäddsoffa. Jag och Martin åkte innan de andra, för vi ville så gärna se intåget.
På tåget från malmö till köpenhamn var det bara vitklädda människor, så det var inte svårt att lista ut vart alla skulle=P Vi trodde att det skulle vara svårt att hitta till Parken från stationen i oesterport, men det var bara att följa vimmlet. När vi kom fram fick vi köa i typ två timmar för att få våra biljjetter. Det var kallt, tröttsamt och jobbigt. Tack vare massa kul folk i kön, från bland annat USA och mexico, så piggades stämningen upp och det blev riktigt trevligt till slut =)
När vi fick våra biljetter stod vi i kön till att få köpa skåp samtidigt som vi mumsade på varsin hotdog(som för övrigt var det enda vi åt på hela dagen!) När vi sedan skulle låsa in jackorna i skåpen märkte vi att de var otroligt små skåp, typ 10 cm i kvadrat! Helt sjukt, men vi lyckades tränga in båda våra vinterjackor i ett skåp. sedan var det bara att gå in i paradiset....
Det var bra dj:s, underbar musik med fantastiskt högtalaranläggning, coola människor och allmänt härlig stämning! Efter mycket om och men hittade vi till slut Maria och Macki med company, och då blev det bara ännu roligare=) Som vi dansade! jag hade jätteont i mina ben och fötter, och då hade jag ändå jättebekväma gympaskor. Tänk om jag hade haft högklackat! Då hade jag dött=P
Allt slutade klockan tre, och då började vi dra oss mot stationen. Dock blev maria sugen på Mcdonalds, och då började en helsickesfärd genom köpenhamn för att hitta ett. Efter flera timmar lost in space hittade vi slutligen en helt annan station och väntade på att tåget skulle gå. Runt åtta på morgonen var vi slutligen framme i lägemheten i malmö, och kunde lägga oss och vila våra ömma fötter.

Söndag 1/11 Dock fick vi inte sova länge, för klockan tio kom farmor och farfar och hämtade oss. De hade varit i malmö hos en släkting så vi kom hem gratis med dem. Jag kan intyga att vi sov som små barn i bilen på väg hem=P Kvällen spenderades med att tvätta vita kläder,duscha och se på Top Model. En underbar helg som sagt!

Nu har det vanliga livet dragit igång igen, och det sega börjar...har börjat med affärsredovisning och budgetering nu, fy fan vad svårt det är! men ändå intressant, och på något sätt kul.
Nu blir det snart sova för mig, för jag ska jobba inatt=( ha det bra alla!
Älskar min klass btw

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback