Lusselelle

Elva nätter före jul! Japp snart är det så dags och som vanligt är det inte bara julstämning utan stress som påverkar humöret. Är inte kul när man känner att man bara måste stessa och skynda sig med klapparna, men i år har jag faktiskt varit ute i god tid =)

Är ju lägenhetsägare nu, så blir min första jul med något eget att julpynta=) är dock så himla mycket att fixa och måla om så jag har knappt hunnit fixa med något juligt =( Så mycket med skolan också, tenta hit och case dit. Förstår inte hur jag ska hinna med allt innan nästa år. Men är ju inte så långt kvar nu...

Visste ni att den första tecknade filmen med både färg och ljud kom ut 1931 och var just tomteverkstaden som man kan se i Kalle ankas jul varje julafton? Nu vet ni ;)

Jobbade natt hela förra veckan, gick i skolan, jobbade kväll samt pluggade på tenta efter det. Dessutom har jag målat om och fixat allt med lägenheten, så det är väl inte så konstigt att man känner sig lite trött. Men kul saker händer då, kolla bara vår konversation på jobbet klockan fem på morgonen:

(Vi pratar om en ganska stadig kvinna som jobbar på nybro transport)
Henric: Hon är stor alltså!
Jag: Men det är ju insidan som räknas!
Henric: Ja, hon har säkert ett stort hjärta
Robban: Ett hjärta av fläsk!
Henric: Va? Flensost?
;) Som sagt, trötta!

Från mig till er alla så ska jag skänka er lite julglädje genom att visa några julbilder som togs hemma hos mig idag när vi slog in lite julklappar =) ( sköldpaddan hjälpte också till!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback