Torsdag 4/10

Så var man då hemkommen ifrån Europas huvudstad, Bryssel. Känns ganska skönt faktiskt, saknade min Martin något oerhört :) Jag är ruggigt trött nu, men ska försöka sammanfatta händelsen något i alla fall :

Söndag: Efter alla tåg, flygturen och en jävla massa promenad i ösregnet var vi framme på vårt fruktansvärt olyxiga vandrarhem. Vi fick sitta där och vänta länge på att få våra kort och vilka rum vi skulle ha. det var en massa krångel, men till slut fick jag dela rum med Tonje, Millan och Johanna. När vi hade installerat oss på rummen, fixade vi till oss lite, och sen gick jag och Tonje med Moa och Lotta och käkade ´på någon lyxig restaurang. Det var bra service och god mat, men det var inte billigt precis.Inte för att jag hade räknat med att det skulle vara billigt, men att ett glas vatten skulle kosta nästan 50 spänn tyckte jag var lite väl mycket. Efter det gick vi i en massa chokladbutiker (!) och jag köpte en hel massa fin, belgisk choklad (lite mer än 500 spänn gick all chokladen på). Sedan gick vi tillbaka till vandrarhemmet och fötrsökte sova i vårat iskalla rum med skabbfiltarna. Stackars Johanna var med om en traumatisk upplevelse som hon nog sent kommer glömma när det gäller dem filtarna :P

Måndag: Vi trodde att vandrarhemmet säkert var helt okej, vi tänkte att vi nog bara tyckte att det var så olyxigt för att vi var trötta, hungriga och sura. Men vi hade fel fick vi reda på. Det var det sugigaste stället jag någonsin har varit på, och jag är överlycklig att jag aldrig mer kommer åka dit kan jag ju säga. Man fick gå ner till receptionen och säga till innan man skulle på toa, så att man kunde få papper! Och för alla oss på andra våningen fanns det två toaletter plus en handikapp, och det var atändig kö till dem. Duscharna var inte så fräsha, men vi hade ändå den finaste om man jämför med de andra :P
Vi fick gå till den skandinaviska skolan vi skulle till, vilket vi hade trott att de inte skulle ta så mycket mer än en halvtimme. Men det ösregnade HELA vägen, det tog betydligt längre tid än en halvtimme (ca 1 timme och tjugo minuter) och man fick springa över övergångställena för att ha ens en liten chans att överleva alla galna bilförare. När vi kom fram till sklan ville jag bara gråta över mina onda fötter. Men själva ksolan var synd att klaga på. Det har en gång varit ett gammalt slott, och såg oerhört pampigt ut, både inifrån och utifrån. Vi fick nämligen gå en snabb rundvanring där inne, ta ett snabbt snack med rektorn och därefter slänga i oss skolans väldigt goda skolmat, för sedan skulle vi med taxi ta oss till stationen i waterloo som skulle ta oss i europaparlamentet. Det var stressigt, regnigt och fuktigt, och när vi kom fram till europaparlamenet ville alla bara sätta sig och sova. Vilket också nästan alla gjorde när en parlamentariker pratade med oss på tvivelaktig engelska. Personen vi egentligen´skulle träfffa kunde inte komma pga fösenat flyg, och vi fick lyssna på en svensk tant, som var betydligt intressantare att lyssna på en den andra.
På kvällen blev det middag ute och sedan i säng. ( Vilket blev ganska sent efetrsom vi gick rejält vilse i staden:P)

Tisdag: Efter att ha gått upp och duschat gick jag, millan, Johanna, Maja ochda till köpcentreet. Jävla vilket köpcentrum det var! Det fanns hur mycket kul affärer som helst, jag hittade en kjol och ett par örhängen. Till martin köpte jag en fin parfym :)
Sedan gick vi till museet (det blev en hel del promenad, för det var ganska långt avstånd till alla ställena. Lägg märke till att det regnade HELA TIDEN!)
Det var tråkigt på museet, så fort vi stannade vid en tavla slängde sig alla ner på golvet. Efter det gick vi till vandrarhemmet, och sen ut för att äta på våran sista kväll i bryssel. Vid det laget var alla ganska hemsjuka :)

Onsdag: En snabb tur på stan innan vi skulle med tåg och flyg. Flyget var verkligen i minsta laget, trodde det var en leksak först :P men det gick bra, och runt klockan nio var hemma i lilla nybro igen :)

Vad jag tycker om hela resan? Visst, det var en kul upplevelse. Men jag kommer nog aldrig åka dit igen, och det var verkligen inte kul hela tiden.
Tyvör orkar jag inte berätta mer ingående om resan, är helt slut :P Därför jag sket i skolan idag ^^ precis som alla dnra :P
Nu ska jag läsa lite i min älskade Harry potter, sen ska jag vänta tills älsklingen slutar jobbet så han kan komma och hämta mig. Orkar nämligen inte gå mer :P
Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback