Jobb

Haha, det är skrattretande egentligen. Nu när det är lågkonjunktur i världen, och det kryllar av folk som är arbetslösa och inte har något jobb alls, så måste jag välja mellan två jobb. Jag kunde verkligen inte bestämma mig till en början. Det var ju så att aditro ringde mig och ville att jag skulle komma på en intervju. Så skoj tänkte jag och tackade ja. Dagen efter träffade jag Mikael och det var himla trevligt. Gick lite på stan med mamma sen efter det. Tre dagar senare ringer en annna tjej därifrån och frågar om jag vill komma på en uppföljande intervju. Jag kände mig jättesmickrad och tackade jag igen. Även denna gången fäljde mamma med och var på stan under tiden jag var på aditro (man säljer försäkringar om ni inte visste det =p) Det gick bra denna gången med, och dagen efter ringde de och ville anställa mig!  Jag blev jätteglad att de ringde men var tvungen att tänka efter. Arbetstiderna var sämre än de jag redan jobbade på schenker, och lönen var inte lika bra. Jag skulle få åka bil en halvtimme dit och hem varje dag, och det skulle kosta mig kanske en tusenlapp extra i månaden på bensin. Så tyvär tackade jag nej, och det kändes himla tråkigt. Men jag måste ju tänka på mig själv med, jag har det nog bättre där jag är nu, eftersom jag är lovad att vara kvar ett bra tag till. Menmen, tiderna kommer ju att bli bättre snart =) Hoppas jag i alla fall, nu är det ju ganska dystert.

Har lekt väldigt mycket nu i helgen med farmors vovve. Den är så söt!! Älskar lilla Chicko, han är så snäll och busig. Martin fastnade också för det lilla livet =P

Idag var jag  och Ulrica ute på vift i stormen. Det är alltid dåligt väder n'r vi bestämmer oss för att gå ut lite. Så typiskt. Och idag var det verkligen oväder, paraplyerna blåste sin väg =P Känns skönt att sitta inne nu och dricka lite te.
Ha det bra alla!

I cry when angels deserves to die

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback