Dansuppvisning

Fan vad jag är taggad på att börja dansa igen efter att ha sett Malins dansuppvisning idag. De var alla jätteduktiga på jazz och modern dans, men jag saknar verkligen street funken. Malin och jag kom på en egen dans när vi kom hem till pussycatdolls - when i grow up =P Ska nog börja så fort jag har fått ett annat jobb, alla tider är ju så lägligt när jag kämpar och sliter på schenker =(
Först ut idag var några som gick teater och byggde en mänsklig pyramid. Det var coolt. Sedan kom Malins grupp som dansade swing. Jag glodde bara på Malin hela tiden, hon var så himla duktig =) Det var riktigt snyggt, med en del tjejer utklädda till killar i kostymer och resten tjejer med långa rosa kjolar. Sedan var det en afrikans dansgrupp, med en afrikan som spelade bongotrumma och sjöng samtidigt. Ascoolt att bara hänga med i rytmen.
Sedan var det ett riktigt duktigt par från trean som dansade salsa. Åhhh, vad jag vill. Synd bara att min orytmiska pojkvän inte känner detsamma som jag. Men det är jäkligt fint att titta på.
Sedan var det ett jazznummer, ascoolt med alla klädda i svart. Efter det kom det lite teater, som jag inte har så mycket till övers för. Men de var roliga och duktiga., det handlade om några kända personer som var begravda på kalmar kyrkogård.
Sist var det en grupp i trean som dansade modern dans till en enya låt. Det var jättevackert, och avslutades med att de alla stod i en ring och att det ramlade ner en massa löv på dem. Jättefint!
Åhhh, vad jag vill dansa!!!
Nåja, för att inte tala om dans så har jag även varit lite i stan i kalmar med mamma och pappa. Köpte ett par jättefina röda klackskor, strumpbyxor i svart, en brun mössa, snygga underkläder och en hårinpackning som tydligen ska vara jättebra. Och en multimeter till Martin. OOpss, lite pengar rök där ja....8-)

Hmmm...who are you? Do I have a twin? Stop destroying me!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback